آژانس تبلیغاتی چیست؟

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
آژانس تبلیغاتی چیست؟

با توجه به گسترش جوامع آنچه که مشخص است این است که به موازات رشد جمعیت، کسب و کارها هم رشد می کنند و حتی کسب و کارهایی جدید معرفی می شوند. عده ای تصمیم میگیرند کسب و کارشان را گسترش دهند، عده ای برای راه اندازی موقعیتی شغلی جدید و یا هر نوع فعالیت این چنینی برنامه ریزی میکنند. اما در این میان عده ای کسب و کارشان از رونق می افتد و عده ای کسب و کار جدیدشان موفق نمی شود. جدا از مدیریت و سرمایه و عوامل مهم دیگر در تجارت، آنچه که می تواند در جامعه ی صنعتی امروز، که حجم عظیمی از اطلاعات به واسطه ی رسانه های جمعی منتقل می شود، کسب و کارتان را معرفی کند اعتماد به تیمی حرفه ای است که نیازهای تبلغاتی اجتماع را به خوبی بشناسد. وجود عنصری همچون آژانس تبلیغاتی در واقع از نیاز جامعه بعد از گسترش می آید؛ نیاز به معرفی بی عیب و نقص محصول، دیده شدن در میان رقبا، جلب اعتماد مشتری و از این دست موارد عواملی هستند که جامعه را برای ظهور آژانس های تبلیغاتی آماده کرد.

آژانس تبلیغاتی چیست؟

آژانس تبلیغاتی، که اغلب با عنوان آژانس خلاق یا بنگاه تبلیغاتی شناخته می شود، کسب‌وکاری است که به برنامه‌ریزی، و مدیریت تبلیغات اختصاص دارد و یکی از کارهایی که انجام می دهد این است که شکل‌های مختلفی از تبلیغات و بازاریابی را به مشتری‌هایش ارائه دهد!

اما یه آژانس تبلیغاتی در کل مستقل است و وجودش به مشتری وابسته نیست ولی ممکن است بخشی از آژانس برای خدمات رسانی به مشتری‌های داخلی و یا خارجی باشد! آژانس تبلیغاتی همچنین می تواند تبلیغات کلی و استراتژی‌های بازاریابی و برندسازی را برای مشتریانش انجام دهد و حتی ممکن است بخش فروش را  هم به عهده بگیرد!

مطالعه  کمپانی مارلبورو

مشتری آژانس های تبلیغاتی معمولا گروه مشخصی از صاحبان کسب وکار و شرکت ها، سازمان های غیرانتفاعی و آژانس های خصوصی هستند. ممکن است حتی تولید تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی تلفن همراه و تبلیغات AR به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی هم به آژانس تبلیغاتی سپرده شود!

با حرکت شرکت‌های تبلیغاتی به سمت تولید و طراحی محتوا و برنامه‌ریزی برای کمپین های تبلیغاتی ، شرکت ‌های تبلیغاتی خدماتشان را گسترش دادند، مثلا مطالعه و تحقیقات بازار را هم به سبد خدماتشان اضافه کردند!

حتی ممکن است که یک  آژانس تبلیغاتی با یک برند به عنوان همکار فعالیت کنند و تمام بخش استراتژی تبلیغات و معرفی محصول و هر کار دیگری‌ که بتواند را انجام بدهد و این اصلا اتفاق بدی برای برندها نیست چرا که برندهای زیادی در کنار شرکت‌های تبلیغاتی کار کردند و با آنها برای رسیدن به اهداف بازاریابی برند همکاری کردند و به سود زیادی رسیدند!

در کل آژانس تبلیغاتی خوب با خلاقیت سروکار دارد، خلاقیتی که به آن ها جرات میدهد تا عامدانه خطا کنند و بهترین شیوۀ ارائه و معرفی را در تمام راه‌هایی که بلدند پیدا کنند.

تبلیغات مهمترین بخش معرفی کار است. یک تبلیغ خوب میتواند شما را خیلی خوب یا خیلی بد معرفی کند. حتی اگه کیفیت کارتان خیلی خوب باشد و در عین حال میتواند شما را خیلی خوب معرفی کند و درحالی که کیفیت کارتان خیلی بد است و اینجا است که باید مراقب دروغ تبلیغات بود چون تبلیغات شمشیری دو لبه و خیلی تیز است!

مطالعه  افزایش فروش با عکاسی مدرن از محصولات

درست است که وجود رقیب و رقابت میتواند باعث پیشرفت باشد و حس سرزندگی را برای انجام فعالیت به جوش و خروش بندازد، اما حواس را پرت می کند و نمیگذارد که تمرکز روی خلق بهترین باشد. یک تبلیغاتچی خوب بدون اینکه نگران رقیب باشد  فقط به خلق توجه دارد و بجای این که دنبال دلیل و انگیزه برای انجام باشد، فقط انجام میدهد تا بهترین اثری که میتواند را ارائه میدهد! این رسالت یک تبلیغاتچی خوب و حرفه‌ای است!

برای دیدن مقاله ی تاریخچه ی شکل گیری شرکت های تبلیغاتی اینجا کلیک کنید.