تبليغات آلمانی و ايتاليايی در اعتقاد و علاقه به كيفيت، تكنولوژی و طراحی قوی و كارآمد شباهت دارند. ايتالياییها در تبليغات خود بيشتر به استفاده از مردان و جاذبههای مردانه توجه نشان میدهند.
شركتهای تبليغاتی ايتاليایی که اکثر آنها در شمال ایتالیا قرار گرفتند، در تهيۀ سناريوهای تبليغاتی، با سبك و شيوه درام و تئاتری عمل میكنند. تبلیغات در جنوب ايتاليا، بیشتر با توجه و احترام به پيشكسوتان و بزرگان و کسانی است که تحصیلات عالیه دارند. این در حالی است که در شمال ايتاليا، گرايش فكری تبليغاتچیها، اصالت فرد و در جنوب ايتاليا، اصالت جامعه و منافع جمعی است. بزرگی خانوادهها و تعداد زياد فرزندان در خانوادههای ایتالیایی باعث شده تا در تبليغات ایتالیایی به كودكان و نوجوانان توجه خاصی شود. ایتالیاییها در گفت وگوها از كلمات احساسی، لطیف و محبتآمیز استفاده میکنند.
همیشه در تبلیغات ایتالیایی از نقاشیها، مجسمهها، ساختمانهای سنتی ايتاليايی و صنايع دستی و حرفهای این کشور استفاده میشود چون ایتالیا سابقۀ بسیار خوبی در هنر و فرهنگ دارد . هر شی ايتاليايی نشان دهنده هنر و خبرگی هنری است. آنها با استفاده از طبيعت پاكی را نشان میدهند. ظرف را بجای مظروف و از علت به جای معلول ياد میکنند. تصاويری مانند مادر و فرزند که الهام از مریم مقدس است در تبليغات ایتالیا بسیار به چشم میخورد.