تبلیغات در عربستان سعودی به طور کلی مطالب تبلیغاتی سانسور شده است. سبک تبلیغات در این کشور بر محدودیت حضور زنان و بچه ها مسئلۀ فرهنگی این کشور است که به تبلیغات آن هم راه دارد. بیشتر تبلیغات این کشور مرد گراست. همچنین مقرراتی که شامل هر تبلیغ تلویزیونی در عربستان سعودی است شامل یک فهرست طولانی است که روش و سبک تبلیغات را نیز تعیین می کند. برخی از آنها عبارتند از:
– تبلیغات طالع بینی یا کتاب های فالگیری، نشریات یا مجلات ممنوع است.
– تبلیغاتی که موجب ترس و وحشت و اضطراب و ناراحتی بچه ها شود ممنوع است.
– استفاده از بیانیه ها در تبلیغات که نشان دهنده یک خبر یا یک جمله رسمی باشد ممنوع است.
– تبلیغ فیلم های سانسور نشده مجاز نیست.
– زنان فقط می توانند در آگهی های بازرگانی که مرتبط با موضوعات خانوادگی است شرکت کنند و ظاهر آنان باید مناسب باشد و شئونات زنانگی را حفظ کنند.
– دختربچه های زیر شش سال فقط می توانند در تبلیغاتی ظاهر شوند که نقش آنان محدود به فعالیت های بچه گانه باشد.
– زنان باید لباس ها بلند و مناسب را به نحوی استفاده کنند که تمای اعضای بدن آنان به جز صورت و کف دستان را بپوشاند.
این بخش از قوانین و مقررات برای تبلیغات و محدودیتهای آن در این کشور متاثر از فرهنگ سنتی و نگاه و دیدگاهی است که مردمان هر کشور دارند. و برای عربستان سعودی نیز همینطور است.