12 اصل برای کمپین تبلیغاتی

Shape Image One
Shape Image One
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
 Shape Image Four
12 اصل برای کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی در واقع به فعالیت های چند جانبه ای در تبلیغات گفته می شود که هدف آن حتما پیش از هرچیز مشخص شده باشد. تلاش کمپین تبلیغاتی برای مخاطب تعیین شده، با برنامه‌ریزی دقیق، این است که پیامش را در زمان مناسب برای مخاطب مورد نظر ارسال کند و با معرفی خود، کاربران زیادی را برای همراه شدن با هدف مورد نظر ترغیب نماید.
برای درک بهتر کمپین تبلیغاتی، باید به این نکته توجه داشت که خود مفهوم تبلیغات، پایه‌های مشخصی دارد که در قالب‌های مختلف و در رسانه‌های مختلف قابل ارائه است. دنیای تبلیغات گسترده است و اثرگذاری کمپین تبلیغاتی کاری است که نیازمند رای زنی و بررسی بسیار است.
کمپین تبلیغاتی ، چیزی است که در اکثر مواقع معیارهای دقیق برای ارزیابی اثربخشی آن وجود ندارد یا کمتر به کار گرفته می‌شود، اما چیزی است که دانش و تخصص و بررسی اصولی برای راه اندازی آن مورد نیاز است.
کمپین تبلیغات خوب در مخاطب احساس نیاز پدید می‌آورد، کنجکاوش می‌ کند و در نهایت او را به سمت بازار شما می‌ کشاند و این یعنی چرخه ی تجارت شما به درستی خواهد چرخید اما باید بدانید که برای کمپین تبلیغاتی چه کارهایی باید انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید.

برای کمپین تبلیغاتی باید چیکار کنیم؟

دانستن اصول تبلیغات و دقت به جزئیات از عواملی است که تبلیغات اثر بخش را به وجود می‌ آورند. 12 موردی که در ادامه آورده شده‌اند، مواردی هستند که باید برای شروع کار کمپین تبلیغاتی  به آن‌ ها توجه کرد.

  1. ببینید چه چیزی شما را از دایره ی رقابت در تبلیغات اثربخش خارج می‌کند؟
  2. انتخاب عنوان خوبی که توجه‌ ها را جلب کند.
  3. پیشنهادی بدهید که نتوانند رد کنند.
  4. مشتری باید بداند که اگر از محصول شما استفاده کند چه چیزی به دست می‌ آورد؟
  5. تبلیغات باید خبری باشد؛ یعنی من  آگاهت می کنم که چنین چیزی وجود دارد، پس باخبر باش!
  6. مخاطب باید اعتماد کند.
  7. مخاطب باید احساس ضرورت کند.
  8. رضایت مشتری های سابق را باید نشان داد.
  9. خلق تصاویر جذاب، محتوا و فرم و کیفیت بسیار مهم است.
  10. اطلاعات تماس، دسترسی‌ها و سایت را حتما معرفی کنید.
  11. منحصر به فرد و خلاق باشید.
  12. کپی نکنید
مطالعه  تاریخ مستند

کمپین تبلیغاتی هدفمند

یک کمپین تبلیغاتی می‌ تواند با اهداف متفاوتی اجرایی شود؛ اهداف یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند افزایش آگاهی از برند، افزایش ارتباط با مخاطب، افزایش فروش و موارد مشابه باشد.
آشنایی بیشتر مشتریان و مخاطبان کمپین تبلیغاتی با مفاهیم اولیه در طراحی کمپین تبلیغاتی از راه‌ هایی است که در بلندمدت به نفع کمپین نویس ها و آژانس های تبلیغاتی است چون باعث میشود رفتارها قابل پیش بینی باشد. فضای صنعتی و خدماتی در بازار کشوری همچون ایران  باعث شده تا تجربه‌ی بد قبلی یا عدم شناخت کافی از صنعت تبلیغات، باعث شده تا شرکت ها و صاحبان برند و کسب و کارهای بسیاری جرات ورود به عرصه ی تبلیغات و برگزاری کمپین های تبلیغاتی را نداشته باشند.
نیازی نیست برای آن که اهمیت تبلیغات هدفمند را بدانید راه دوری بروید؛ اگر به خودتان هنگام خرید و انتخاب هرچیزی دقت کنید همه چیز را درک خواهید کرد.
تبلیغات هدفمند، تنها مسیر رشد حرفه‌ای یک کسب و کار و برند است؛ برای هر برند وجود تبلیغات ضروری  است و اهمیت آن در  رشد کسب و کار، مشاوره با متخصصین در این حوزه را ضروری می‌کند.
در واقع کمپین های تبلیغاتی موفق، با استراتژی و برنامه‌ریزی درست و مناسب برای رسیدن به هدف طراحی می شوند؛ برای دیده شدن فقط برنامه ریزی مهم نیست بلکه محتوای تولید شده از طریق رسانه و یا ابزار دیگر تبلیغات باید ارائه شود تا باعث شود که شما دیده شوید.
برای اطلاع بیشتر از کمپین های تبلیغاتی موفق دنیا مقاله ی بهترین کمپین های تبلیغاتی دنیا را مطالعه کنید.

مطالعه  تاثیر مستند سازی بر روی تبلیغات برند